woensdag 6 oktober 2010

Nieuwe FAW Kopen

Ik kwam min-of-meer toevallig een aanbieder tegen van de Flevobike Alleweder, Pedal Yourself Healthy in Texas USA bied een naar eigen zeggen verbeterde versie aan van de Flevobike Alleweder Series II, de FAW+.


En ik moet zeggen; zo in nieuw staat ziet de FAW+ er prima uit!
 
Dit zeggen ze er zelf over: “The Flevobike Alleweder (FAW) is the result of over 10 years of refinement by the Dutch cycle company Flevobike. It features the distinctive "double hump" on the front deck which permits greater visibility of the roadway in front of the vehicle and directs cooling air over the pilot's upper body. The FAW is designed with all three 20" (406mm) wheels. The FAW is manufactured by Velomobile USA in Midland, TX”

Afmetingen zijn 30” (76cm) breed, 34.5”(88cm) hoog en 101.8” (259cm) lang – gelijk dus aan het origineel. Hij weegt bijna 32kg en is daarmee lichter dan mijn Strada ;)

De aandrijving bestaat uit een SRAM Dual Drive 3x9

En dat allemaal voor US$ 3395 (bouwpakket)

5 opmerkingen:

  1. heb je straks drie vm's in de woonkamer staan?:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL.

    Nee hoor, doe oude FAW is verkocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig te zien dat ze de vorm van het verlichtings-ruitje hebben overgenomen zónder het ruitje zelf! Alleen waarom dan, zelf uit te zagen?
    Ook de kettingloop door de bodem heen vind ik nogal energieverslindend (met 2 geleidewielen).
    Ik wist wel vh bestaan v.e. Amerikaanse FAW.
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat dat gewoon de makkelijkste manier was - bestaande dop op een vacu-form bank zetten en een copietje trekken :D

    Helaas hebben ze niet de gelegenheid te baat genomen om de kettingloop te verbeteren. Ander zitje had er wat mij betreft ook wel in gemogen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DAvid is momenteel bezig met de productie van drie FAWs en is net klaar met de nieuwe FAW voor zijn (80 !! jarige ) vrouw met Bionx.

    Zelf rijdt ie in een Quest

    BeantwoordenVerwijderen