zondag 6 juni 2010

Hulpveer voor achterveer

Ik heb op een bepaald deel van mijn route last van een Stuiterend achterwiel op de Flevobike Alleweder series II. De link verwijst naar een draadje op gentseliggers.net over dit probleem.

Van de vele adviezen heb ik er een opgevolgd. Vanmiddag had ik een beetje tijd, heb de Almereweder naar binnen gesleept en de achterveer eruit gehaald.

Apparaat schoongemaakt, voorzien van gaatje voor smeerolie zoals aangegeven in de Alleweder-nieuws #3 en natuurlijk gesmeerd met wat olie.

Daarna nylon bus en extra veer om de stang van de veerpoot geschoven en hoesje weer netjes op gedaan. Veerpoot terug, en stukje gereden. De vering is niet zo stug als ik gevreesd had. Da's gunstig dus Very Happy Wiel kreeg ik hier in Almere niet aan het stuiteren, maar de werkelijk test volgt Woensdag, dan zal ik weer door Weesp rijden. 


En mocht deze hulpveer niet tegen het stuiteren helpen, dan nog heb ik het voordeel dat de achterveer niet meer door zal slaan op de verkeersdrempels onderweg Very Happy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten