vrijdag 11 juni 2010

Je hoeft niet in een Velomobiel te rijden om over het hoofd gezien te worden.

Ik ben een vrij nieuwbakken velonaut. Ben een paar maanden geleden van de bukfiets direct overgestapt op de Velomobiel. Voordat ik ging rijden had ik vooral angst om over het hoofd gezien te worden door mede-weggebruikers, met alle mogelijke gevolgen van dien. Maar ik moet zeggen; het rijden in een Velomobiel is uit dat oogpunt honderd procent meegevallen. Ik ben er zelfs behoorlijk aan verslingerd geraakt :)

Maar, je hoeft niet in een Velomobiel te rijden om over het hoofd gezien te worden... Dat heb ik verleden week bewezen. Afgelopen vrijdag werd ik in mijn Fiat Punto over het hoofd gezien door een vrachtwagen die van rijstrook wilde veranderen. Slachtoffer van de beruchte dode hoek, ondanks de 3 buitenspiegels die er op de vrachtwagen hingen. Gelukkig heb ik het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht en zal dus niet klagen. Al het materiële is immers te vervangen. Het leven gaat dus door, met een hernieuwd respect voor de kolossen van de weg. 

De Punto is overigens een "Totaal verlies". Tijd om eens uit te kijken naar een vervangend exemplaar, want met alleen een velomobiel red ik het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten