vrijdag 4 juni 2010

Stoelzak en afwerking bagage compartiment

Het houd je bezig, zo'n Alleweder. Meestal (eigenlijk altijd) neem ik een tasje met gereedschap mee. Dit is een van de zijvakken van m'n Xtreme Easybag Mo 2 XL - die ik eraf heb gehaald omdat ik ze toch nooit gebruik. De grijze bobbels aan de zijkant zijn bij gebruik in de Alleweder alleen maar lastig.

Dat gereedschap lag in het bagagecompartiment van mijn Almereweder, vrij hoog en boven het achterwiel. Da's minder gunstig voor de gewichtsverdeling en het zwaartepunt. Vandaar dat ik de gereedschapstas achter de stoel geklit heb met twee stukjes klittenband. De tas rust met de onderzijde op de grondplaat van de Alleweder.

Ook heb ik last van slijtage van mijn tas. De tas schuurt steeds langs de aluminium rand van het bagagecompartiment. Daarom heb ik de ruimte opgevuld met een stukje schuim, dat voorkomt dat de rand kwaad kan doen.

Dan heb ik nog een probleem geïntroduceerd met het inkorten van de rug van mijn stoeltje. M'n tas glijdt naar voren toe tot 'ie contact maakt met mijn persoon. Daarom nog een extra stukje plastic in de fiets gelijmd. Een kabelkanaal op de bodem van het compartiment moet uitschuiven van de bagage gaan voorkomen.


Op de foto de Halfords hogedrukpomp gemaakt van echt plastic, die ik altijd mee sleep. Hij past nog maar net achter het stoeltje. Echt een genot, zo een full-size pomp als je langs de kant van de weg een lekke band staat te plakken - ik heb er tot nu toe overigens maar één gehad...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten