woensdag 9 juni 2010

Hulp achterveer officiëel een succes en verzopen velomobielbel

Ik heb goed nieuws, en slecht nieuws. Het goede is, dat het plaatsen van een hulpveer om de enkele achterveer van mijn Almereweder het stuiterend achterwiel probleem opgelost heeft. Het achterwiel gedraagt zich keurig, zowel in Weesp, als op de klinkertjes in Amstelveen. Mooi resultaat dus voor €11,50 en een beetje ellebogenstoom :)


Het slechte nieuws is, dat de achterveer nu piept. Blijkbaar had ik toch niet al het vet en vuil van veerstang af moeten halen. Nu ja, dat is denk ik wel opgelost met een beetje extra olie op de goede plaats.


Hij loopt verder weer als een zonnetje :)

YL Zei het al in het commentaar op mijn stukje over de velomobielbel. "Mijn vraag t.a.v. jouw bel is: wordt deze niet bij de eerste regenbui onbruikbaar?" Het antwoord heb ik vandaag vast kunnen stellen. Geheel onbruikbaar, nee, maar echt bruikbaar blijven in de regen, dat ook weer niet. De bel klonk vandaag behoorlijk verzopen. Ik moet een ander (droger) plekje vinden voor de Velomobielbel.


Het piepen van de achterveer is in de loop van vandaag trouwens geheel verdwenen - misschien is de olie nu goed verdeeld in de veer, of komt het door het vele regenwater. Maar het is nu in ieder geval lekker stil achter me :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten