maandag 12 juli 2010

Exit kettingkast

De kettingafscherming die ik hier vol trots presenteerde blijkt toch niet te voldoen. Ik kom bij het uitklikken van de pedalen regelmatig met de schoen tegen de kettingkast, die dan scheef gaat staan en tegen de ketting aan gaat lopen. Dat geeft meer herrie dan dat ik ermee oplos. Dus:
Let wel; het is niet het idee dat slecht is, maar de uitvoering. Bij een meer solide uitvoering had een en ander wellicht beter gewerkt. Voorlopig rij ik maar met een kale ketting - het is immers korte-broeken-weer :)

3 opmerkingen:

  1. Helemaal geen schande. Ik heroverweeg ook regelmatig mijn bouwsels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mick,

    Bedankt voor het hart onder de riem ;-) Denk dat ik het er voor de Alleweder maar bij laat. Wellicht dat ik straks voor de nieuwe fiets nog iets mooiers probeer te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of het zwarte kettingbuisje tot aan de eerste kettingrol. Dat wordt op rol verkocht bij de betere ijzerzaak als cv-leiding. Dan kun je een kleine lengte kopen.
    Ik meen dat het poly etheen (PE)is...

    BeantwoordenVerwijderen