maandag 26 juli 2010

Wat een dag

Wát een dag vandaag. Begon al goed, met regen op de weg naar kantoor. Lekkere temperatuur om te fietsen, dat dan weer wél.

Op kantoor de nieuwe Strada van theo mogen bewonderen. Wát een mooie Velomobiel is dat...
De terugweg begint prettig. Bon voor het negeren van rood licht gekregen in Amstelveen. Domdomdomdom. Misschien moet ik nu maar eens ernst maken van mijn voornemen om niet meer door rood licht te rijden. Ik zie het maar als een extra motivatie :)

Ergens tussen Abcoude en Driemond nog boze blikken ontvangen van een koetsier die al bellend en zwalkend over het fietspad aan het koetsieren was ("Hadden jullie niet even kunnen bellen dat jullie eraan kwamen, tis wél een paard hoor")... Misschien miet meneer de koetsier gewoon even zijn aandacht bij het verkeer houden in plaats van te gaan zitten bellen. Grrrrrr

Afijn, in Weesp begaf mijn gerepareerde bevestiging van de kettingbuis om de trekkende ketting het (wederom). Een strip aluminium was doorgescheurd en zo kon de ketting vrij naar voren bewegen. Die heb ik dus wéér met ty-raps vast moeten zetten tijdens de rit.

Fietsen op zich was overigens heerlijk. Een straf windje in de rug en een heel prettige temperatuur.
Eenmaal thuis gekomen, tref ik een kat in de stressmode aan en een hoop mechanisch kabaal afkomstig van de eerste verdieping. Dus ik met m'n bezwete lijf en enige haast naar boven. Heeft die sukkel-kat de stofzuiger aangezet. Hij was behoorlijk heet en aan het stinken (de stofzuiger, niet de kat...) dus ik hoop maar dat die het overleefd heeft.

Na het eten heb ik de kettingbuis maar eens goed vastgezet met aluminium strips, kunststof klemmen en een paar popnagels.

Hier de reparatiedelen...

...en de afgewerkte reparatie.
Zit best weer mooi, al zeg ik het zelf!
De bedoeling is dat het plaatje met de klemmen breed genoeg is om achter het spant te blijven haken, mocht de strip die 'm aan de bodem verbindt het begeven. Da's wat de engelsen 'wearing a belt and suspenders' noemen...

Nou, tijd om mijn bedje eens op te zoeken. Hoop dat het morgen een lekker saaie dag wordt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten