dinsdag 27 juli 2010

Vreemdgaan

Zooo. vandaag was een lekker saaie dag :)

Om 05:45 op pad, Giant Aero RS-2 GTX in de kofferbak van de auto van paps gepropt, en op weg naar Schiphol.

Helaas bleek er roest op de ketting te staan, dus snel een flesje olie mee. Wel balen; heb die ketting en alle tandwielen van de winter nog vervangen, en er sindsdien maar een paar kilometer mee gereden.

Doel van dit alles was het afleveren van de auto van paps in Dronten. Had deze auto namelijk te leen omdat mijn Puntootje wreed vermoord was. Dus na kantoortijd naar Dronten afgereisd met auto en fiets, en aldaar lekker gegeten bij mijn zus.

De terugweg natuurlijk op de fiets uitgevoerd. Eerst de ketting smeren. Dat verliep gelukkig vrij makkelijk en had het gewenste resultaat. Achterband bleek ook wat lucht te kunnen gebruiken. Daar had ik dus beter gisteren-avond even naar kunnen kijken (ik ben zo'n plantechnisch wonder...). Het eerste stuk van de terugtocht heb ik samen met m'n zwager Jeroen afgelegd. Ik had namelijk slechts een klein idee hoe-ik-ongeveer-moest-fietsen, maar Jeroen heeft me keurig begeleid tot aan de knardijk. Super! En het ging lekker vlot, omdat ik hij aanbood om als windbreker te fungeren. Zeer prettig :) Was rond 20:00 weer thuis in Almere.

Het was een fijne rit van een kilometer of 45. gemiddelde snelheid 28 km/h, en dat op een bukfiets. Ben ik best wel trots op, ook al heb ik wat hulp gehad van Jeroen :) Alleen wel jammer van de pijn in m'n schouders die ik nu voel. Nu weet ik weer waarom ik destijds van een rugzak overgestapt ben op een bagagedrager met tas. Wát een ellende, zo'n rugzak...

Al met al een leuke tocht, maar toch had ik liever de Almereweder onder m'n kont gehad. Da's toch een stuk comfortabeler!

2 opmerkingen:

  1. en nog ruzie met je vm gehad? zal die leuk gevonden hebben dat gij vreemd gegaan bent whahah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker :( Nu ja, ruzie.. Ze heeft uit rancune de bout van het kettingwiel krom laten trekken... Zal een nieuw boutje in moeten, en meteen ook maar een ander kettingwiel erop.

    BeantwoordenVerwijderen