dinsdag 7 september 2010

Heldenepos

05:40. De wekker loopt af. *KLIK*, uit. Het is weer een nieuwe dag, tijd om op te staan. Buienradar aan. Het valt mee.

Onze held zit om 05:50 in de aluminium Alleweder series II.
*KLIK* *KLIK*, de SPD pedalen maken dat hij één wordt met de fiets. Slechts gekleed in T-Shirt, sportbroek en 33 kilogram aluminium en staal trotseert hij de elementen. Nee, is hij één met de elementen.

Regendruppels spatten uit elkaar op zijn aluminium schild, opgezweept door de harde wind. De Vredesteijn HPV slicks persen het water opzij. Tien Watt aan elektrische energie wordt door een viertal lichtgevende dioden omgezet in puur wit en rood licht. De gefragmenteerd regendruppels op de motorkap worden helder verlicht. De Alunaut in zijn Almereweder trotseert de natuur. De explosie van energie komt pas tot rust als het einddoel bereikt is. Alweer een missie volbracht.

4 opmerkingen:

  1. Hahaha... mooi. Bestel die Strada maar af en ga een boek schrijven...!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb net ontslag genomen en contact gezocht met een uitgever. Vriendelijk dank voor het advies :) De Strada heb ik maar niet afbesteld; die kan me mooi inspiratie geven voor mij nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Erwin,

    Kostelijk verhaal, had ook kunnen eindigen met 'Alweder een missie volbracht' .

    En wat voor motor zit er onder die 'motorkap'?

    groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :)

    Ik doe mijn best :)

    Enne.. De enige motor onder de motorkap is de biologische. De Almereweder is 100% Human Powered :)

    BeantwoordenVerwijderen