vrijdag 30 april 2010

Nieuwe bandjes

De Alleweder is mijn eerste velomobiel. Voorheen heb ik altijd op 'normale' fietsen gefietst. Die hoor je 'bukfiets' te noemen zo heb ik geleerd. Ja, ik word al een echte Alunaut :)

De belangrijkste reden voor de aanschaf is om te beoordelen of het rijden in zo een velomobiel me bevalt of niet. Na twee maanden begint het erop te lijken dat zo een velomobiel me inderdaad bevalt. Tijd dus om het comfort te verbeteren.

Tijdens het rijden slaat de ketting regelmatig van de tandwielen af. Ook heb ik last van doortrappen. Dat hoop ik opgelost te hebben door het vastzetten van de kettingbuis vlak voor het tandwiel van de crank en het vervangen van de ketting en het achtertandwiel. Het tandwiel voor staat in bestelling.

Ook de bandjes zijn aan vervanging toe. Vervangen van de bandjes voor door Vredesteijn HPV bandjes was een fluitje van een cent. Achter ging wat moeizamer, maar door de ketting-perikelen wordt ik steeds handiger in het los en vastkoppelen van de kabel voor de Shimano Nexus 7 naafversnelling.

Wel raar, die gladde HPV bandjes. Maar ze rijden wel lekker.

Nu alleen nog wat fabriceren voor de zitting. Ik heb me hiervoor een Truster anti-condens mat aangeschaft. Dat moet een soort Ventisit achtige zitting op gaan leveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten