zondag 23 mei 2010

Bijna kortsluiting en een nieuwe cameraopstelling

Ondanks mijn inspanningen om de elektrische installatie aan boord van de Almereweder zo betrouwbaar mogelijk te maken, is Almere toch nog aan een ramp ontkomen. Deze schade kwam ik tegen bij het afkoppelen van de accu:


Vlak bij de 9-pins D connector die de Lithium-Ion accu verbindt met het elektrisch systeem, is de isolatie doorgebroken. Gelukkig zijn de draden niet tegen elkaar gekomen, want er zit geen zekering in het accupack zelf. De schade lijkt ontstaan door het scherp buigen van de kabel bij de lijm die de soldeerverbindingen bedekt.



Herhaling hiervan wil ik natuurlijk natuurlijk voorkomen. Heb de bedrading nu dik in de krimpkous en epoxy gezet.

Vandaag heb ik ook een andere bevestiging voor mijn video camera gemaakt. De uitvoerig is nog experimenteel, maar ik denk dat dit wel een mooie locatie is voor de camera. Met een aluminium plaat heb ik een vin gemaakt links achter de kuip. De houder van de camera kan ik daar met klitteband tegenaan klitten. De camera komt dan links achter mijn hoofd te zitten.


Vandaag na het eten heb ik een kwartier gefietst om de de camera te testen. hier is een stukje video uit het Pampushout nabij Almere.


Almere - Pampushout in de Alleweder from Erwin Gijzen on Vimeo

En een stukje Almere muziekwijk. Met 30 kilometer per uur over de verkeersdrempels heen...

Jumping speed bumps in an Alleweder from Erwin Gijzen on Vimeo.


En nu het donker is ook nog even de afstelling van m'n koplamp bekeken. Hier een mooie (vind ik dan...) animatie die het verschil tussen dimlicht en grootlicht mooi weergeeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten