donderdag 6 mei 2010

Toplamp defect

Helaas. Mijn toplicht heeft het na een maand trouwe dienst reeds begeven :(
Dus de Alleweder maar even naar binnen gehaald voor onderhoud. Hier staat 'ie eigenlijk best wel goed, veel beter dan in de tuin!
Zou de defecte lamp het gevolg van de regen van afgelopen maandag zijn? Of is er een probleem met de warmte-afvoer?

Het Top licht is snel verwijderd, en een diepgaande autopsie laat zien wat het euvel is. Het is een constructiefout mijnerzijds :( De fosfor op de LED laat een duidelijk bruine kleur zien; de LED heeft blijkbaar niet voldoende koeling gehad.


Nu ja, maar snel weer een nieuw lampje maken. Of twee, dan is het geheel wat beter in balans :)

1 opmerking:

  1. Beste Erwin,
    Ik lees voor 't eerst (via Marcel B.'s blog)je FAW-blog.
    Niet dat bij mij snelheid voorop staat maar wel weet ik (ik heb daar zelf mee gereden)dat het jammer is dat je energie stopt in 'n nexus 7-naaf en 2 geleidewielen in 't gespannen deel van je ketting gebruikt.
    Op mijn blog heb ik een andere kettingloop beschreven en een derailleur toegepast.Dan moet je wel over op 'n groter (65 tands) voortandblad. Maar dat trapt sneller met minder moeite!

    BeantwoordenVerwijderen