donderdag 27 mei 2010

Mei langer dan ik dacht.

Mei is langer dan ik dacht. Ik ging er tot nu toe van uit dat vandaag voor mij de laatste fietsbare dag is van de maand Mei. Maar Mei blijkt langer aan te houden dan ik dacht. Aanstaande maandag biedt zich nog een gelegenheid aan om het kilometertotaal te verhogen. Ik zit nu op 780 km voor deze maand.

Vanmorgen ging het fietsen minder soepel. Heb ook het idee dat ik het elastiek van de kettingspanner niet strak genoeg heb gezet na het verwisselen van de wieltjes – de ketting loopt regelmatig van de voorste kettingrol bij het achteruit trappen. Straks in de lunchpauze even naar kijken…

Nu ik toch aan het klagen ben; de zitting van de Almereweder is nog steeds erg hard. Moet ik misschien toch eens iets comfortabelers voor bedenken. Met de nieuwe rails onder de stoel ben ik wel blij. Heb er nog wat antiratel strip in gelijmd tegen het klapperen van de stoel op de rails. Zo wordt de rit in de Alleweder steeds stiller :) Behalve dan op klinkerwegen – dan stuitert het achterwiel nog steeds dat het een lieve lust is. De Velomobielbel achter het wiel doet het nog steeds goed, maar die is nog niet echt aan veel regen blootgesteld. Wordt vervolgd dus.

De camera heb ik vandaag thuis laten liggen. En net vandaag zie ik natuurlijk een onbekende ligfietser op de route. Kwam rond kwart voor zeven een man tegen in lichte kleding op wat waarschijnlijk een Flevobike was. Zag er heel relaxed uit met de armen over elkaar. Vriendelijk gezwaaid onder de viaduct over het fietspad parallel aan de Muntbergweg bij het AMC in Amsterdam.

Vanavond weer retour Almere. Hoop dat het droog blijft :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten