maandag 3 mei 2010

Gereutel

Door de perikelen rond het weer zou ik het bijna vergeten. Bijna… Maar gelukkig niet helemaal. Het vervangen van een groot deel van de aandrijflijn is niet zonder resultaat gebleven. De nieuwe bandjes, ketting, tandwiel en kettingrol hebben een behoorlijke reductie in het geluid gegeven. De hele weg heb ik zitten genieten, tot… ik bij het optrekken na de poort bij kantoor een rare Kloenk gevolgd door een RrrrRrrrRrrrRrrrRrrr hoorde. Ik balen natuurlijk, maar voorzichtig doorgefietst naar de parkeerplaats.

Zojuist in de luchtpauze ben ik op zoek geweest naar de oorzaak. Wat bleek; ik had waarschijnlijk de wielmoeren van de achteras niet goed aangedraaid. Gevolg was, dat die as een stukje kon draaien, waarna de kabel-dinges van de Shimano Nexus 7 naafversnelling tegen de ketting aan kwam.

Dom, maar gelukkig zonder permanente schade en gemakkelijk te herstellen.

Vanmiddag lekker in stilte naar huis. Met een beetje geluk heb ik nog een straaltje zonneschijn ook :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten