zaterdag 8 mei 2010

Nieuw tandwiel voor.

Vandaag kon ik mijn nieuwe voortandwiel halen bij de locale rijwielhandelaar. Ik rij al een tijdje op het kleinste van de twee bladen (42 tands), omdat het 52 tand blad te zeer versleten is en de kettingloop op de buitenste positie niet optimaal is.

Het blad was echter een teleurstelling. De steek van de bevestigingsbouten kwam niet overeen met die van de crank - blijkbaar zit er een afwijkend maatje in de Alleweder. Maar gelukkig dacht men bij Bike-Corner met me mee. Ik kreeg bij het tandwiel een nieuwe crank, en daarmee was mijn probleem naar volle tevredenheid op te lossen.

Omdat ik toch geen voor-derailleur heb, en de kettingloop eigenlijk alleen voor het binnenblad optimaal is, heb ik alleen het 52 tands blad op de crank gemonteerd, en wel aan de binnenzijde. Ik moest daarvoor wel de 5 inbusbout busjes die het blad aan de crank bevestigen wat inkorten, maar ik ben tevreden met het resultaat. Heb nu weer een paar millimeter extra ruimte voor mijn kleding. Hier een foto van het nieuwe blad. Ben er blij mee :)
Heb nu:
Voor 52 tanden
Achter 16 tanden
Shimano Nexus 7 versnellingsnaaf
20" wiel met Vredesteijn HPV 40-406 band

Geen opmerkingen:

Een reactie posten