zaterdag 1 mei 2010

Video opnamen

Op Youtube staan verschillende films gemaakt vanuit velomobielen. Dat wil ik natuurlijk ook :) Ben van de week bezig geweest met verschillende opstellingen van de camera. Dit was opstelling nummer een, de camera op de kop van een goedkoop statief op de romp van de Alleweder. Het resultaat? Schokkend! Letterlijk dan. De camera staat te dansen en te swingen. Geen goed idee dus...
Maar niet getreurd, er zijn nog andere mogelijkheden. Poging twee: Camera op mijn helm. Van een stukje kabelgoot uit de installatietechniek heb ik met de hulp van een hetelucht verfstripper een houder gemaakt voor de camera. Op de helm heb ik met siliconenkit en aluminium tape een bevestigingsplatform gemaakt. De houder monteer ik met klittenband aan het platform.

Bovenop de helm zit een tweede platform voor een lampje. De batterijen (Twee Lithium-Ion 18650 cellen) zitten weer aan de rechter zijde van de helm, als tegenwicht om de helm in balans te houden.
Als alles goed loopt, dan moeten de hiermee geproduceerde beelden van betere qualiteit zijn. Ik hoop later deze week wat beelden te kunnen plaatsen van mijn woon-werk verkeer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten